TomTom GO 60 EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom GO 60 EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Wim 17-10-2018

TomTom Go60 EU uitgevallen na 3 jaar

Geschreven voor: TomTom GO 60 EU

In september 2015 deze TomTom aangeschaft, en na ca 4 maanden teruggebracht bij de verkoper: CoolBlue in Rotterdam. Tijdens het updaten van software en downloade van een nieuwe kaart, is het apparaat spontaan uitgegaan. Hierna kon het apparaat niet meer worden ingeschakeld. Op 5 februari 2016 retour gebracht, die het product naar de fabrikant/leverancier heeft teruggestuurd voor herstel. Op 12 februari 2016 heb ik een vervangend exemplaar gekregen.

Later in september 2017 deed zich hetzelfde probleem voor, en kon CoolBlue niets meer voor mij doen, aangezien de garantietermijn (2 jaar) was verstreken. Gelukkig is een week of 3 later het apparaat spontaan weer gaan werken, en heeft ca één jaar uitstekend dienst gedaan.

Plusminus 4 weken geleden viel het downloaden van nieuwe kaart en software wederom spontaan uit. Tot op heden wil het apparaat NIET meer opnieuw opstarten.

HELP, wat kan ik nu doen om mijn TomTom 60 EU weer aan de praat te krijgen.

Mail mij alstublieft op: wimbea@kabelfoon.nl

Groet Wim.

Fre, 11-05-2017

Werkt goed is erg snel.in begin even wennen.

Geschreven voor: TomTom GO 60 EU

Updates zijn niet van deze tijd, meerdere keren aan de computer gehad,maar loopt op bepaalde wegen 2 jaar achter.

carlijn 28-03-2017

goed te lezen

Geschreven voor: TomTom GO 60 EU

na het updaten is het net windows supertraag denk te weing werkgeheugen!
na 30 keer aan en uit werkt hij wel weer maar supersloom.
laat hem in slaapstand want je krijgt hem anders moeilijk weer aan.
advies is niet updaten tenzij je die ergernis wilt

HV 06-03-2016
Geschreven voor: TomTom GO 60 EU

Na de testperiode eergisteren voor het eerst écht nodig. Helaas: TomTom laat verstek gaan. Is niet te bedienen, vindt geen ingebrachte routes en meer. Paar keer aan en uit gezet, SD kaart verwijderd en weer geplaatst - opening schoongeblazen. Allemaal zaken die niet nodig zouden moeten zijn. Halverwege de rit, rijdend op de navigatie via m'n smartphone, weer eens aan en uit en SDkaart verwijderd en geplaatst. Toen deed hij het ineens weer. Op de terugweg direct functioneel en niet uitgevallen.
Nu, een dag later, weer nodig en toch maar even getest. Weer hetzelfde probleem. Op laptop aangesloten en procedure aan/uit plus SDkaart in/uit.
Updates worden op computer gedownload maar niet doorgezet naar de TomTom. TomTom verwijderd en na opnieuw aansluiten nu ineens wel doorvoeren update op TomTom.

Niet betrouwbaar, is m'n tweede indruk.
Het heeft nu meer het gehalte van een Tompouce: een stevig en een instabiel gedrag.

HV 06-03-2016

aanvullend: en de contactpunten van de SD kaart heb ik ook nog eens heel goed gereinigd.

HV 01-03-2016
Geschreven voor: TomTom GO 60 EU

Inmiddels intensief getest in allerlei situaties, kan ik stellen dat dit een geweldig apparaat is.
De grote overgang in beeld en interface van TomTom IQ Routes naar de Go 60 heeft geen enkel probleem opgeleverd. Installatie ging vlekkeloos (ook de connectie met Smartphone t.b.v. verkeersinfo) en de bediening is vrij intuïtief. Zelfs zonder het boekje te raadplegen kun je - als je een béétje computerminded bent - zeker 90% van alle 'vraagstukken' zó oplossen.

Groot voordeel t.o.v. van de Go 50 is niet alleen die ene inch meer, maar wat mij betreft vooral ook de meegeleverde autolader. Die kost rond de 15,- en het prijsverschil tussen beide Go's is dan te verwaarlozen.

Verder volgt na installatie het updateproces. Ik had bijv. direct al te maken met een 6,5 Gb kaart van Europa update. Aangezien de basis van de kaart niet verwijderd kan worden en intern maar 8 Gb beschikbaar is, is deze update niet uit te voeren.
Je bent dus eigenlijk 'verplicht' om een microSDkaartje aan te schaffen.
LET OP: max. 32 Gb.! Meer wordt niet gelezen door het apparaat. Ik heb dit overigens getest.

Spraakbesturing werkt zeer goed. Uiteraard hangt het functioneren hiervan af van hoe goed je articulatie is. Ik heb altijd zeer duidelijk moeten spreken, dus dat zal zéker verschil uitmaken.
Scherm is geweldig mooi en duidelijk. De gegeven info is mooi volledig, niet te veel (wel eens anders gehoord).
De zuignap is inderdaad wat lastig te bevestigen, maar in tegenstelling tot wat wel eens te lezen valt, zeker solide uitgevoerd.
Ik hou zelf niet van computerstemmen (standaard ingesteld), dus heb snel een ingesproken stem gekozen.
En.. gelukkig heeft men nu de melding 'over de rotonde' gewijzigd in 'op de rotonde'. Eigenlijk moet dit 'om de rotonde' zijn, maar misschien wordt dit ooit in the year 2525 doorgevoerd :-)

Wilbert 05-11-2015
Geschreven voor: TomTom GO 60 EU

Had moeite met installatie, maar dat was mijn eigen schuld. Mijn vorige TT stond nog geregistreerd en duurde ff voor ik dat door had. Niet eens met veel reviewers over beeldkwaliteit. Ik vind het haarscherp, ook in fel licht duidelijk afleesbaar. Spraakbesturing vind ik wel bagger. Gewoon een achteruitgang t.o.v. mijn oude TT. Overdreven articuleren wil wel eens helpen, maar dat had beter gekund lijkt me. Na paar seconden is hij al paraat (flinke verbetering t.o.v. oude TT, dat duurde soms minuten). Al met al tevreden!

Wilbert 22-11-2015

Onlangs nieuwe update gedraaid, en daarmee zijn voor mij de problemen met de spraakbesturing opgelost!!! Werkt perfekt!

jerlin 01-10-2015
Geschreven voor: TomTom GO 60 EU

Ook ik heb een tomtom go60 gekocht en de software is even wennen maar werkt uiteindelijk wel goed.
verder heeft het aparaat een waardeloos scherm dat met een beetje zon al totaal niet meer te lezen is. ook is door het te krappe geheugen niet mogelijk om poi (nuttige plaatsen) toe te voegen.
De klantenservice van tomtom reageert niet meer als het te moeilijk wordt. Kortom niet kopen, krijg je veel spijt van

Japi54 22-09-2015
Geschreven voor: TomTom GO 60 EU

Ik vind het jammer dat hij niet instelbaar is voor een auto met caravan. Tevens heb ik bij de aanschaf een originele beschermtas gekocht, maar als hem erin doet dan gaat hij weer heel gemakkelijk aan en roept hij vanuit mijn tas: draai om!!!!

Japie54 03-06-2015
Geschreven voor: TomTom GO 60 EU

IK vind het jammer dat de Go niet instelbaar is als vrachtauto of auto met caravan.
Bij de tomtom start 50 gaat dat wel.

Trienie 10-06-2015

Helemaal mee eens, prachtig apparaatje, maar ik mis inderdaad ook de functie om de Go in te stellen als auto met caravan!

janatv 26-05-2015
Geschreven voor: TomTom GO 60 EU

Na tien jaar dacht ik, het wordt tijd voor een nieuwe TomTom. De vorige heeft zijn tijd gehad (Go300). Ik gebruik hem niet veel maar zou naar Zuid-Duitsland gaan dus. Via Kieskeurig het een en ander vergeleken en daar kwam deze uit als ideale TomTom voor mij. Winkelier gezocht en gekocht. Verder geen onderzoek gedaan naar bijzonderheden en dergelijke. Want de oude TomTom was toch ook goed. Na wat worstelingen met updaten en programmeren is het toch gelukt. Ik vind dat na tien jaar ontwikkelen en vooruitgang vind ik het geen verbetering. Het plannen van een route is lastig, het verwerken van de data gaat langzaam en het scherm/beeld is niet helder ? Het scherm van mijn smartphone is mooier. Ik heb echt spijt van deze aankoop. Als ik hem dagelijks had moeten gebruiken had ik hem al weg gedaan.
Ik had meer verwacht van TomTom.

janatv 23-05-2015
Geschreven voor: TomTom GO 60 EU

Ik had meer verwacht van TomTom.

h.pelgrom 22-06-2015

overdag kun je niks op het beeldscherm zien. wij hebben deze tom tom in het buitenland gekocht en kunnen hem niet terug brengen. hebben spijt van deze aankoop. zeer slecht beeldscherm.

L_C_ 24-05-2015

Ben het helemaal eens met janatv. Op de doos staat vermeld: Lifetime Traffic via smartphone. Nou mooi niet dus. De map updates zijn een crime. Duurde meer dan drie kwartier. Slecht leesbaar- en unresponsive beeldscherm. Deze aankoop is een grote teleurstelling.

L.C.

HansPurmerend 29-04-2015
Geschreven voor: TomTom GO 60 EU

Deze TomTom speciaal aangeschaft voor vakantie in Griekenland. De plaatsnamen worden op de kaart echter alleen met de voor mij volstrekt onleesbare Griekse schrijfwijze vermeld. Dit in tegenstelling tot Google Maps waar zowel de Griekse als de Latijnse schrijfwijze op de kaart staan. Gevolg: zoeken en navigeren in Griekenland vrijwel onmogelijk en daarmee voor mij nu even een enorme miskoop. Na enig heen en weer bellen en mailen blijkt dat Tomtom niet voornemens is dit aan te passen. Wees dus gewaarschuwd als u deze Tomtom in bij voorbeeld Griekenland wilt gebruiken. Shame TomTom!

wolter.minne 22-04-2015
Geschreven voor: TomTom GO 60 EU

geen bluetooth, geen accu, had ik liever van te voren geweten. adres zoeken lastig spraakfunctie als het adres meteen gevonden wordt goed nu het huisnummer nog teleurgesteld? ja

hovig 21-03-2015
Geschreven voor: TomTom GO 60 EU

Het installeren was bij mij een probleem. Pas nadat ik via internet het stuurprogramma had gevonden verliep de installatie probleemloos. De TomTom Go 60 functioneert goed. De stem en het beeld zijn zeer duidelijk. Een prettige eigenschap is de regelmatige update van kaarten en routes.

Theo Cloggie 10-01-2015
Geschreven voor: TomTom GO 60 EU

De TomTom laat zich makkelijk vastzetten op de vooruit maar het opbergen in het bijgeleverde etui is problematisch omdat de zuignap poot los gemaakt moet worden.
De instructies zijn goed en duidelijk met lane indicaties na de xl die ik eerder had, een verbetering.
Het programmeren duurt effe en je moet eraan wennen daarna gaat alles goed.
Ik was gewend dat je poi's van derden kon toevoegen maar helaas is dat niet mogelijk en ook met mydriveconnect kan ik geen poi's met campersites toevoegen.
Dit is echt een gemis! Jammer
Ook is het grote scherm lekker vooral als de vooruit verder weg zit.
Overal ben ik voor de normale navigatie goed tevreden.
Hopelijk kan TT de programmering voor poi's van derden toevoegen of het mogelijk maken die poi's ter beschikking te stellen via mydrive

Robin86354 08-08-2014
Geschreven voor: TomTom GO 60 EU

Ik vond het na 10 jaar TomTom en smartphone gebruik tijd voor de nieuwste TomTom. Ik hoefde niet de meest uitgebreide maar wel een groot scherm. Vandaag ga ik hem terug brengen na een reeks van teleurstellende ervaringen. Een paar op een rij: Zuignap zit vast aan het toestel. Van te voren een route met tussenstops inplannen is lastig. Na elke tussenstop wil hij je via je startpunt verder leiden (leuk als je al in Frankrijk bent en verder wilt rijden. Ik wilde van een 3e partij alle campings van Frankrijk installeren. Lukte niet. TomTom gebeld, en die zeggen: "klopt, dat kan niet meer bij de Go apparaten. Nieuwe software, etc." Dat is een enorme achteruitgang in plaats van vooruitgang. Fletse kleuren. Alles is in pasteltintjes en is maar heel beperkt aan te passen. Ik kreeg automatisch in- en uitzoomen afhankelijk van snelheid niet voor elkaar. Niet te vinden in de menu's. Onlogische menu opbouw. Regelmatig stuurde hij me rechtsaf op een rotonde, terwijl ik toch echt 3/4 rond moest. Om vervolgens na 500 m te keren en weer terug te gaan, dat soort vreemde adviezen. Stembesturing is bagger. Met pijn en moeite pakt hij een ingesproken adres, maar vaker komt hij met vreemde alternatieven (nee ik heb geen rare stem, en zelfs zonder omgevingsgeluiden). Als hij het adres heeft, moet je 1,2, of 3 uitspreken voor de juiste keuzen. TomTom slaagt er niet in die getallen te verstaan waarna de stembesturing wordt afgesloten. Je kan weer opnieuw beginnen en gaat van ellende maar weer typen. Los daarvan ga ik nu voor het interactieve scherm (zoals bij smartphones)en niet voor de touchscreen versie (jeweetwel , dat losse plastic laagje). Dat gaat nogal eens fout